laupäev, 14. jaanuar 2017

Margiti sissejuhatus 2 ehk kes ma olen


Tere taas!

Elu on kiire ja aega kipub vähe olema, olenemata kas on argipäev või nädalavahetus. Ma arvan, et tänapäeva elu juures ongi üheks suurimaks puuduseks ajapuudus.

Eile alustasin sissejuhatusega, kus rääkisin teile kus ja mida ma õppinud olen. Sai päris palju asju ette loetletud, kuid mõningad jäid ka välja toomata... näiteks eelmisel aastal koolitasin ennast tervisliku toitumise vallas Annely
Sootsi tervisekoolis http://www.tervisekool.ee/annely-soots . Triin Muiste juhendas pisikest umbes 10nest inimesest koosnenud gruppi. Käisime koos 10 korda, mille esimene pool möödus teoreetilist osa õppides ja teine pool kokates. Mind kutsus sinna minu endine naabrinaine väga armas Mari Narits. Aitäh Sulle Mari! See oli minu jaoks kui rusikas silmaauku sest kokata ma jumaldasin niigi ja uued tervislikud ning põnevad retseptid lisasid vürtsi igapäeva ellu ja mõjusid tervisele positiivselt. Antud kursus põhines kusjuures Põhjamaade toitumissoovitustel, mis on heaks kinnitatud ka meie riigi poolt. Ehk millalgi ma kavatsen oma kokkamiskunsti teiega ka jagada ja näidata, kuidas on võimalik lihtsalt ja tervislikult toituda. Milleks ma sinna koolitusele tegelikult läksin oli mu kehakaal --- oojaaa naised, see ju ongi see peamine teema, mis meid kõiki huvitab. Et siis kuidas olla vormis ja endaga rahul :P

Näiteks siis pilt minust 21 aastasena ja võrdlusena pilt minust 33 aastaselt.


Käisin veel sellisel üliolulisel koolitusel, milleks on PREP http://prep.ee/ ehk tegemist on paarisuhteid puudutava koolitusega. Ka need kipuvad meil miski pärast käest libisema ja tihti me isegi ei mõista milles asi. Enamus juhtudel me ei mõista oma partnerit ja vastupidi, see on ilmselt tingitud paljudest asjadest - aeg, sugude erinevus, väsimus ja segavad ning ahvatlevad tegurid, mis jõuavad meieni 24/7 nii arvuti kui ka telefoni abil. See koolitus oli ülimalt oluline ja vajalik, kuid nagu ka kehakaaluga, siis ei muutu mitte miskit kui ise midagi ette ei võeta. Me võime läbida palju koolitusi ja mõelda õigesti ja teada kõike teoorias, kuid mis parata ainus mis mõjub on TEOD.  Mina sattusin koolitusele tänu oma ülikooli nõustamisoskuste ja grupitöö oskuste õppejõule Dagmar Narussonile, kes on äärmiselt armas ja südamlik inimene. Tema ja Märt Murrik viisid läbi koolitust ja kuna nad alles alustasid, siis koolituse hind oli soodsam. Minu läbitud koolitus oli üksikutele, kuid hea meelega läbiksin selle koolituse koos abikaasaga. Ma tõesti usun, et selline põhjalik ja väga abistav ning partnereid lähendav koolitus oleks ühiskonnale tervikuna väga oluline. Seda võiks õpetada juba koolis ja mõtlen seda tõsiselt. Kusjuures see ei ole üldse ainult naistele suunatud või naiste pärusmaa nagu te nüüd mõelda võite. See on üks asjalik asi ! :) Seega minge ja uurige, kus ja millal järgmised koolitused toimuvad ning tehke oma mehele ettepanek õnnelikuma ja tervema suhte saavutamiseks. Pean lisama, et koolituse eesmärk ei ole inimesi kokku sundida iga hinna eest, võib juhtuda, et te mõlemad partneriga avastate, et lahus on parem ja ka see on hea lahendus - usute ju eks? :) No nüüd mõtlete, et mis see siia ilublogisse puutub :D Teate seda et kui särate ja näete head välja, siis küsitakse Teilt tõenäoliselt kas olete ARMUNUD. Seega armastus teeb imesid ;)


Räägin teile ka mis töid ma teinud olen oma elu jooksul. Kui aus olla, siis päris keeruline on meenutada. Esimesed tööd olidki vist suvel marjakorjamised- maasikad ja mustsõstrad. Seejärel sai töötatud koristajana Lunini lastehaiglas. Need tööd olid niiöelda lapsepõlves tehtud tööd. 

18-aastasena hakkasin sõbranna 10-kuusele imearmasale tütrekesele lapsehoidjaks kuna sõbranna pidi ise lõpetama pooleli olevat 12ndat klassi ja mina käisin sel ajal Täiskasvanute gümnaasiumis. Oi ma mäletan kui vahva see aeg oli armsa Eva Lottaga. Toitsin teda, riietasin ja jalutasin ning siis oli lõunauinak. Loomulikult kuulus sinna juurde ka mähkmete vahetamine. Aga üldiselt mind see ei kohutanud ja mulle väga meeldis see töö. Kuidagi uhke ja vastutusrikas oli see. Olen teisigi lapsi oma elu jooksul hoida saanud ja siiani on kõik kogemused positiivsed olnud. Ema sõbranna usaldas oma lapsed minu hoolde kui ma ise veel laps olin ning ühel neist tõusis palavik, kuid sain hakkama. Veel üks sõbranna palkas mind lapsehoidjaks aeg-ajalt. Võin öelda, et tean lastest palju ja armastan neid hoolimata sellest, et endal mul neid pole VEEL. :) Nimelt olen nende ootamisaega kõrvalt jälgida saanud nii mõnegi lähedase sõbrannaga ja saanud palju õpetussõnu neilt ning väga põhjalikke kogemuste jagamisi saanud. 

Vahepeal oli mingisugune telefonimüügi töö ka, millest ma too aeg ei saanud midagi aru ja helistasin teiste tublide töötajate eeskujul, kuigi see tundus väga pealetükkiv tegevus ja kauaks seda tööd ei jätkunudki. 

Tartu ülikooli majandusteaduskonna kohvikus töötasin nõudepesijana ja mitu aastat sai seda tööd ikka tehtud. Nõudepesumasinat seal polnud ja tunne oli selline, et nõud ei lõppe iialgi. Kõik mis puhtaks pestud sai liikus otsejoones ette teenindaja juurde ja sealt tudengite lauale ning seejärel nõudepesurestile. Õhtuks olid jalad seismisest haiged ja selg haige kuna ma ise olen pikk ja kraanikauss asus valel kõrgusel :D Polnud hullu, vähemalt sai tööl käia ja raha teenida.

Mingid suved möödusid ka autoremondi töökodades koristades. Üks nendest oli Autoring. Mõnus oli nühkida töökoja põrandat läikima ning vahetevahel seistes autotõstuki all täie hooga püsti tõusta ja imestada kuidas need tähekesed küll silme ette sattusid :D Aga sain õhtul raha kätte ja suvel oli väga vahva selle raha eest kütet osta ja Statoilist ehk kohvigi ning nauditud Eestimaad või kesklinna uute ja vanade sõprade seltsis. 

Lõpetades Tartu Täiskasvanute gümnaasiumis 12ndat klassi, sain tööle tol hetkel vastavatavasse spordi- ja terviseklubisse Tropic. See oli super töökoht. Väga palju koolitusi nii Tartus kui ka Tallinnas. Kassakoolitus, klienditeeninduskoolitus, Australian Goldi solaariumikreemide koolitus, Matis Spa kehahoolduste koolitus. Õppisin tundma ka erinevaid treeningstiile ja omandasin palju teadmisi nii ilu-, tervise kui ka fitnessimaailmas. Mäletan seda tunnet, kui sinna tööle sain. See oli ilus aeg. Aasta siis oli 2005. Sellest ajast on mul ka üks tore sõbranna, kes kohtas seal töötades oma praegust meest ja kahe lapse isa :) Tervitan neid siinkohal! :P Selle tööga juhtus nii, et kuna mul oli niigi 12nda klassi lõpetamisega palju stressi, siis töökollektiivis, tekkis seda naiselikku ussitamist ja ma otsustasin sel hetkel sellest tööst loobuda. Kahju oli küll, kuid ju siis nii pidi minema. Lisaks sellele oli mul emotsionaalne ülepinge ja võib öelda et varisesin psühholoogiliselt pisut kokku. Aga noh umbrohi ei hävine - pea püsti ja jalad alla ning ikka edasi ja edasi. Võimalik, et see tuleneb mu tähtkujust --- kangekaelne kaljukits. Horoskoope küll ei pea uskuma, aga vahest on nad nii vahvad ja pakuvad head ajaviidet ;)

Seoses autodega tegin mitu aastat tööd garaazis, mis oli küll soe ja suur ja seal sai laua ümber veoauto (Volvo) salongi detaile kokku pandud, pakitud ja sorteeritud. Väga vahva töö mingiks hetkeks. Seltskond oli kirju ja vahelduv ning sai nalja kui ka nuttu kogetud. 

Selle töö kõrvalt saigi kokaks ka õpitud ja tänu sellele olin praktikal Antoniuse hotellis, mis oli nii ilus ja see koht oli salapära täis oma majavaimudega. Tööle ma sinna siiski ei jäänud, kuigi seda tööd mulle pakuti. Töö ise oli selline, et hommikul katsin buffee laua, millel oli kõike head ja paremat ning nõud olid ülikallid, seega oli oluline ülim ettevaatlikkus. Lisaks tuli teha ainult tellimuse peale ja korraga ainult ühele inimesele putru, pošeeritud mune röstsaial, ahjuomletti, munaputru ja keedumuna... 5 minuti, 6 minuti, 7 minuti --- no klient pidi saama seda mida ta tellis ;) Selle töö miinus oli hommikul kella 5ks platsi jõudmine- khm ma arvan, et nüüdseks olete isegi aru saanud, et olen totaalne ööloom. Isegi blogi kirjutan ma öösel :D

Küsitlusfirmas Factum viisin küsitlusi läbi ning käisin seetõttu väga erinevate inimeste kodudes. Iseenesest huvitav töö ja mingeid ebamugavusi ette ei tulnud. Hiljem 2011 aastal sai kandideeritud rahvaloendajaks. Läbisin erinevad keelekatsed ja testid nind osutusin valituks ja sain korraliku koolituse. Rahvaloendus toimus minu enda naabruskonnas ja oli äärmiselt põnev kogemus. Ma ei kohanud mitte ühtegi ebasõbralikku inimest selle küsitluse jooksul. Pigem olid minu küsitletavad pensioniealised kodanikud, kes nautisid väga minu külaskäiku ja võimalust vestelda. Osad neist olid riietunud pidulikult, osad olid katnud minu tulekuks laua ja paljud tahtsid mulle midagi ikka kaasa ka anda. Üks meesterahvas andis mulle ühe vana rahvaloenduse märgi, mis on mul siiani alles. Üritan sellest ka pildi siia lisada. 
Kõige põnevamad ning väga olulised küsitlused sain läbiviia tänu oma ülikoolis õpitud sotsioloogia erialale. Meesteuuring, mis keskendus meeste tervisele ja koolinoorte uuring Euroopa Noored 2014, millest ma võiksin pikalt rääkida. Sain suhelda super toredate Tartu linna 9ndate ja 10ndate klasside noortega ja teeksin seda igal ajal uuesti. Tegin selle küsitluse tulemuste põhjal ka oma lõputöö. Sellega saate tutvuda siin http://dspace.ut.ee/handle/10062/51959

Rääkisin, et käisin ka massööriks koolitamas ennast ning sai ka sellena töötatud. Korralik füüsiline trenn. Mõnikord parematel päevadel ma ikka rõõmustan selle oskusega oma meest :D


Kui nüüd järele mõelda, siis sõbrannad on mind korduvalt tööle palganud. Üks sellistest töödest oli ka inglise keele abiõpetaja rollis. Vot see oli mõnus töö. Nii õpilane kui ka mina nautisime seda protsessi ja meeldiv oli kogeda, et sinu teadmised on kellegi jaoks olulised ja sinu õpetussõnad jõuvad kohale. 


Kooliga seoses olin kahel praktikal, millest üks oli Tartus ühes asenduskodus ja teine Tartu Töötukassa osakonnas. Mõlemad praktikad olid õpetlikud ja huvitavad. Lastega tegelemine oli taaskord väga meeldiv, kuid kuna praktika oli juba esimesel aastal, siis kartsin vigu teha ja olin pigem tagasihoidlikum. Töötukassa praktikal seevastu olin väga aktiivne ning avaldasin elavat huvi kõige seal toimuva vastu ning olles tubli praktikant sain sinna ka töövahenduskonsultandina tööle. Töö ise oli väga meeldiv. Kliendid võtsid mind suurepäraselt vastu ja sain ka töökaaslastelt palju positiivset tagasisidet. Kuid ma põlesin selle tööga läbi ja sain kogemuse, et see töö polnud minu jaoks. Olen selleks liialt emotsionaalne. Aga sellel teemal võiksin ka rääkida ning jagada soovitusi töö otsimise kohta. 

Minu praegune ning kõige tähtsam töö on see, et olen ripsmetehnik ning tegelen oma pisikese stuudio sisustamisega ja sisseelamisega. Ainus mida pole on firmale üks sobilik nimi. Võite mulle seda julgelt pakkuda. Ripsetehnikuks hakkasin juba 7 aastat tagasi ja jõudsin selleni nii, et esialgu sai pandud endale poes müügil olevaid tutikuid, seejärel panin neid ka oma sõbrannale ning mõtlesin oot oot kui ma saan sellega hakkama, siis miks mitte minna ripsmetehniku koolitusele ennast proovilepanema. Vot, aga sellest tahan ma küll eraldi pikemat postitust teha ja hetkel rohkem ei kirjuta.
 
Ripsmetutikud

Nonii sõbrad, ma tüütasin teid seekord küll ära :D Aga mul endal oli põnev meenutada ja seda kõike siia kirja panna. Andestust mu liigsele ülevoolavusele :) Edaspidi sooviksin Teid ka tundma õppida ;)

Võite mulle kirjutada, mis tööd teie teete ja kas olete praeguste valikutega rahul ? 


Järgmine kord tahaksin jagada teiega oma spordiharrastusi ja teisi hobisid, mis on ka ju vägagi seotud ilus olemisega. Õnnelik inimene on ilus!
Kui olen ennast korralikult sissejuhatanud, siis teate, millistes küsimustes saate minuga suhelda ja minult nõu küsida ning millest lähemalt kuulda. Olen meeleldi valmis rääkima ja jagama sest milleks kõik need kogemused, kui neid ei kasuta ;) Järgmine kord tahaksin jagada teiega milliseid spordialasid olen oma elu jooksul proovinud ja millised hobid mul on ;). Mingis postituses on mul plaanis Teile tutvustada erinevaid asju mida ma oma kehaga ja keha nimel teinud olen :) Kui Teil on mingeid konkreetseid teemasid, mida lugeda soovite või millest põhjalikumalt kuulda, siis olen teie ettepanekutele avatud ja proovin soovitud teemal ka postituse teha.

Võite mulle kirjutada Facebooki: Margit Pinnar 
Või siis meilile : margitmetsma@gmail.com 
  
Kommenteerida võite ka - jube hea meel oleks selle üle :P 

Aitäh, et viitsisite lugeda ja kohtume varsti jälle ;) Kallid olete!


Teie Margit. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar